vrijdag 7 juni 2013

Gedichtenopdracht

Wat ik nooit zal krijgen

Ik wil afvallen.
Maar ik kom steeds weer aan.
Ik wil dun zijn.
Maar ik ben dat gewoon niet.
Ik wil knap zijn.
Maar dat zal ik nooit zijn.
Ik wil populair zijn.
Maar niemand mag mij.
Ik wil sterk zijn.
Maar ik snij mezelf.
Ik wil controle hebben.
Maar ik heb anorexia.
Ik wil gelukkig zijn.
Maar ik huil aan een stuk door.
Ik wil vrolijk zijn
Maar ik ben bang.
Ik wil geliefd zijn.
Maar ik voel me nooit prettig.
Ik wil dat niemand merkt dat ik anorexia heb.
Maar ik word na gefluisterd met anorexia patiënt.
Ik wil dit niet meer....

Ik vind dit een mooi gedicht omdat het me heel erg aanspreekt. Hij/zij doet heel erg moeite voor iets wat ze heel graag wilt maar het lukt niet. Ze probeert haar doel te bereiken door iets te doen wat slecht voor haar of hem zelf is. Aan het eind van het gedicht noemt hij/zij weer een ander doel wat ze wilt bereiken. Dit doel wilde ze weer bereiken doordat ze het andere doel wilde bereiken. Ik vind het gedicht heel mooi in elkaar gezet en ik vind dat dit gedicht ook een mooi moraal heeft.



Ik zoek

ik zoek
een hoekje

een plaatsje
in mijn huis

waar niemand
mij ooit
vinden kan

en in mijn ééntje
denk ik dan

weg zijn
en toch thuis

Ook dit gedicht spreekt mij heel erg aan. Ik weet niet zo goed waarom maar ik vind het wel een heel mooi gedicht. Het is grappig hoe ze kunnen uitleggen dat ze op dezelfde plek kan zijn maar dan in je hoofd ergens heel anders bent. Ik vind dit een erg mooi gedicht maar kan niet zo goed uitleggen waarom. Dat vind ik eigenlijk ook al heel bijzonder aan dit gedicht. Dat iets wat je niet helemaal begrijpt je toch zo kan aanspreken. Dat vind ik erg bijzonder. 



Wat weet ik van de vogel

wat weet ik van de vogel
als ik zijn zingen niet versta

Ik vind dit een heel mooi gedicht omdat dit gaat over iets waar ik eigenlijk nog nooit over heb nagedacht. Ik vind het een hele mooie tekst. Het is maar weinig maar toch ga je er over nadenken. Ook kan je de moraal van de tekst in veel situaties terug vinden. Ik vind het knap dat je met zo weinig tekst toch zo veel kunt doen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten